Петте най-допускани грешки от музикалните артисти спрямо Панчо Карамански

Време за четене на статията: 4 мин.

Преди няколко дни Ви представихме интервюто с Панчо Карамански. Тогава Панчо вметна една идея, която има, а ето го и резултатът: представяме Ви петте най-често допускани грешки от музикалните артисти според Панчо Карамански.

Текстът е изцяло авторски и принадлежи на Панчо Карамански.

Пет най-често допускани грешки от музикалните артисти

Вече 10 години търся своето място под слънцето като DJ и продуцент. Допуснах много грешки и научих ценни уроци, а сега искам да споделя с Вас пет от най-големите заблуди, в които съм вярвал през това време.
Започвам с малката уговорка, че информацията може да не сработи добре за територията на българския пазар, защото той просто почти не съществува.
За себе си взех решение, че няма смисъл да хабя нерви и усилия да пробивам дупка във въздуха и затова ще се развивам като артист в посока световен пазар.

1. Много е важно колко Facebook харесвания имаш като артист и колко пъти е гледан клипът ти в Youtube. Това звучи ли Ви познато?

Ако беше толкова важно, дали щеше да има web страници, които да ги предлагат толкова евтино, или онези хора от световните музикални компании са много по-глупави от Геринциту и Крисинциту и ще си помислят, че нашите звезди светят по-ярко.
Вторият ми аргумент е по-сериозен. Фалшивите лайкове и зрители няма как да ги накарате да си купят билет за концерт/парти или новият Ви албум. А това е нещото, което ще Ви носи стабилни доходи в бъдещето.
Да, българските кръчмари „собственици на дискотеки“ добре работят с тези цифри и продават фалшив алкохол много успешно, използвайки славата на тези звезди, но това не е нищо повече от кръчмарска хаутура.
Съвет: Споделяйте колкото се може повече неща за себе си в социалните си профили и се концентрирайте върху качеството на музиката, която създавате. Личната Ви история има огромно значение.

2. Някой ще ме открие и ще ме направи звезда, а аз няма да правя нищо, защото съм артист.

Продуцентите и мениджърите, за съжаление, не обикалят по къщите да разпитват за таланти. Особено в Люлин 8, където живея в момента.
Музиката е не по-малко бизнес от всеки останал и трябва да бъде много добре показвана и рекламирана.
Големите музикални компании вече работят със самостоятелни изпълнители, които могат сами да се грижат за почти всичко. Записи, промотиране, социални медии. Да, те биха Ви отпуснали 20 хиляди евро, за да реализирате проект, но ще очакват от Вас да си ги върнете многократно.
Съветът ми е: научете колкото можете повече неща, за да се справяте максимално сами.

3. Ще инвестирам в страхотна песен и клип, а другото само ще се случи.

Ооо, защо трябваше ТОЛКОВА време да ми отнеме, за да проумея, че инвестицията в самата хитова песен не е достатъчна.
Много често маркетингът и промотирането струват двойно повече от самата продукция, но такъв е бизнесът и аз нямам желанието да го променям, защото в този си вид не е апетитен за мутрите. Всички знаем за успеха на Джорджано, но хайде, моля Ви! Това не е музика.
Съвет: направете си малко проучване кои са компаниите, които работят най-добре в промотиране на стила музика, който създавате Вие, и се свържете с тях. Проверете добре предишните им успешни кампании и им дайте най-малко 3 месеца, за да си свършат работата ефективно. Имайте предвид, че има множество малки сайтчета, които Ви обещават чудеса с Вашите Youtube видеа или Soundcloud профили, но те са абсолютно фалшиви. Тези неща се уговарят с реални хора чрез реална комуникация: email или телефон.

4. Музикант къща не храни!

Ей това – само ако имах вълшебна гумичка да го изтрия от народните мъдрости! Истинската музика е изкуство, което изисква време, за да се достигне определено ниво на качеството, за да генерира печалба. И като абсолютно всеки един бизнес, това изисква първоначално вложение на време, труд и пари.

Предлагам Ви простичката философия за 1000 фенове. Ако изградите фен база и в нея достигнете до 1000 души готови да похарчат по 100 лева годишно за Вашата музика. Това прави 100 хиляди годишен доход. Или малко над 8 хиляди лева месечна заплата. Нека опростя математиката още малко! Всеки фен ще трябва да похарчи само по 9 лева на месец във Ваша подкрепа. Това ще стигне ли да нахрани къщата Ви?

5. Ама тя или той има много пари и затова може.

Ето Ви едно вярно клише от мен: с пари всеки може. Толкоз глупости се направиха с пари, от които няма никакъв резултат, че не знам как здравомислещ човек може да вярва, че парите правят изкуството смислено и стойностно. Да се намерят пари определено не е най-трудната задача. В днешно време има толкова много евро проекти, почасова работа за чуждестранни платформи с по-високи хонорари, и дори crowd funding възможности, но не може просто да застанете и да викате: “искам пари, защото съм готин и талантлив”.

Моето заключение е, че първо трябва да се инвестира в обучение и изграждане на професионални умения, с които впоследствие да заработвате по-високи хонорари благодарение на тях и таланта Ви.
Също вярвам, че предприемаческите познания ще спомогнат много за развитието на музикалната Ви кариера. А между другото, малко изобретателност никога не вреди.

П.П.
Дописвам тази статия с надеждата, че все някой ще си вземе нещо полезно и ще го сподели с приятел, който има интерес или нужда от подкрепа.

E-Music: Междувременно, тук може да чуете новия ремикс на Панчо за Run The Night на Gigi Rowe. Ремиксът на Панчо оглавява EP-то с ремикси на Run the Night, а песента се нарежда сред плейлистата на популярната видеоигра Just Dance.