ReVoice Pro 3 от Synchro Arts

 

Наскоро писахме за Synchro Arts във връзка с VocALign Pro. Съвсем естествено развитие на нещата е да разгледаме по-голямото и по-мощно приложение – ReVoice Pro 3. То е ненадминат инструмент за манипулация на вокали и гласове. Под манипулация имам предвид времево напасване, динамична обработка от ново поколение, корекции на височината на тона, генериране на реалистични дублажи, и др. Мислете го като VocALign на стероиди!

ReVoice Pro 3

ReVoice Pro 3 е замислен като добавка към работата с DAW, с набор от допълнителни и лесно достъпни инструменти и подобрения в работния процес. Но нека не го бъркаме с плъгин, той е самостоятелно приложение. Плъгините носят със себе си някои ограничения и поради тази причина ReVoice Pro 3 работи самостоятелно. Връзката и интеграцията с DAW става със съпътстващи плъгини, които рутират аудиото във и извън ReVoice Pro 3.

Функции

Както казахме по-горе, ReVoice Pro има много възможни приложения и функции. В следващите редове ще разгледаме някои от тях. “Спяване” на насложени вокали, генериране на реалистични дублажи, автоматичен презапис на диалог, корекции на войсоувъри… Това е малка част от “трикчетата” на ReVoice Pro, но нека видим какво точно го прави толкова подходящ за тези цели. Работата на ReVoice Pro условно разделяме на няколко вида процеси, които се допълват и имат независими настройки. Това са APT, Doubler, Warp и Analyzer. Нека разгледаме всеки поотделно.

APT или Audio Performance Transfer

APT или Audio Performance Transfer е частта от алгоритъма на ReVoice Pro, която е пряко отговорна за напасването на насложените вокали и/или манипулацията на ADR при постпродукция. Ако трябва да съм честен, ще кажа, че първо си мислих, че APT идва от Amplitude/Pitch/Time, защото в панела за прецизни настройки на процеса видях именно тези опции.

В секцията Timing APT дава възможност за фина настройка на толеранса – Tolerance, с който работи наместването. Освен това има опция за запазване на преминаващите пикови нива на сигнала – Protect Transients – и настройка за максимално отклонение при наместване – Max Shift, с която можем да ограничим отместването на дубъла в секунди.

В секцията Pitch отново имаме Tolerance, който определя максималната разлика в процентно съотношение между височините на тона в основния и дублирания сигнал. Offset ни дава възможност да променим височината на тона на наместения дубъл. С цел по-добра работа на алгоритъма имаме и настройка, в която да посочим най-високия и най-ниския тон в основния и дублирания сигнал. Налични са и още допълнителни настройки, които оптимизират работата –  Advanced Algorithm и Hi Res Mode.

Секцията Level съдържа настройките, чрез които манипулираме изравняването на нивата на вече напаснатия дублиран сигнал. Отново имаме Tolerance и Offset за цялостната работа на процеса. Интересното е, че с Keep Dub’s Average Level можем да запазим усреднената динамика на дублирания сигнал. Налични са и настройките за преходни процеси при усилване или затихване, съответно Attack и Decay.

Doubler

Doubler е опцията за генериране на реалистични дублажи по примерен сигнал (вокал или монофоничен инструмент). Ако сте записали перфектния вокал, но не е имало време за дублажи, това е вашето решение.

Тази секция е разделена на няколко подсекции. Първата е Delay, или времето, с което да се разминава дублажът (избързва или забавя). То не е статично, а се модулира от LFO (0-10 Hz). Можем да зададем и средно забавяне/избързване – Average Delay. Още реализъм добавя и Randomness опцията. Втората подсекция манипулира формантите, като можем да настройваме тяхната позиция в спектъра с отношение -15 до +15% спрямо оригиналния сигнал. Vibrato подсекцията пък ни дава последно ниво на добавен реализъм с допълнителните настройки за сила на вибратото, максимално отклонение и продължителност. В секцията Doubler отново имаме диапазон, в който да упоменем най-високия и най-ниския тон с цел максимално положителна работа на алгоритъма.

Warp

Следващото, на което обръщаме внимание, е функцията за времева и тонална манипулация Warp. Казано с по-прости думи – аутотюн. Самият процес има фини настройки, но работата му е сходна с тази на популярните решения за прецизен аутотюн. Ето някои от настройките.

Горната граница за стартиране на нова граница за нота – Treshold – определя къде  да бъде нарязан сигналът, за да започне ново “блокче”, което да можем да манипулираме отделно. Factor спомага за по-равни контури на отделните ноти. Min. Length пък е настройка, която ни дава контрол над това кои честоти да се считат за ноти спрямо граница в минималното прозвучаване.

Самата работа с Warp процеса включва използването на различни инструменти – Pencil, Cutter, Join, Smooth Join, Warp Point Tool, и още други, с които можем фино да редактираме сигнала.

Още

Казахме, че ReVoice Pro не е плъгин. Ще се запитате тогава как става връзката с DAW? Syncho Arts намират елегантното решение в ReVoice Pro Link. Конкретната методика е различна за всеки DAW, но парадигмата е сходна. С ReVoice Pro Link плъгин, сложен на съответния канал, можем да изпратим всякакво аудио до ReVoice Pro. С ReVoice Pro Monitor пък, можем да прослушаме вече процесирания от ReVoice Pro сигнал в DAW. Има и възможности за синхронизиране на двете времеви линии в приложенията с цел максимална кохерентност, удобство и бързина при работа.

Интерфейс

След толкова думи, не съм казал и една дума за интерфейса на ReVoice Pro… Никак не ни е чужд – по хоризонтала имаме времева линия, а по вертикала аудио тракове. Всеки аудио трак си има Mute и Solo бутони, краен ниворегулатор и Pan потенциометър. Резултатите от даден процес, както и всички оригинални сигнали, се визуализират на самите писти. Спрямо избрания процес върху аудио пистата се наслагва визуализация, кореспондираща с процеса. Въпреки плашещото количество функции и възможности, интерфейсът е изчистен и достатъчно ясен.

За финал

Статията стана малко дълга, но предстои да ви кажа най-интересното! До 3-ти декември Synchro Arts са подготвили специално намаление в размер на 30% от цената на избрани продукти!

!!!ВНИМАНИЕ!!!

Само до 30-ти ноември, имате възможност да спечелите безплатно копие на ReVoice Pro 3 в организираната от Synchro Arts и Music Tech игра!

За повече информация относно ReVoice Pro може да посетите официалната страница на продукта. ReVoice Pro е наличен като самостоятелна апликация и съпътстващи AU/AAX и в онлайн магазина на Synchro Arts.

Искаме да изкажем благодарности на екипа на Synchro Arts за предоставената възможност да направим ревю на ReVoice Pro!

И наистина като за финал – едно видео, в което се показват някои от възможностите на ReVoice Pro 3.

 

За тези от вас, които са пропуснали статията ни за VocALign, може да я видите тук:

VocALign Pro от Synchro Arts