MIDI Maze – първата мултиплейър игра, която използва MIDI за комуникация

Време за четене на статията: 1 мин.

MIDI Maze е първата игра, която използва MIDI протокол за мултиплейър комуникация. Доста често споделяме, че единственият недостатък на MIDI-то е, че не може да готви. На twitter страницата на MIDI.org се появи грабващ вниманието пост относно добре забравена функционалност на MIDI.

Интересно приложение на протокола се намира в играта MIDI Maze, която е била налична за платформата Atari ST още през далечната 1987 година. Тогава не е имало достатъчно масов и достъпен нетуъркинг за потребителите, а играта е съумявала да свърже до 16 (поради 16-те MIDI канала) играчи в игрова мрежа. Atari ST разполага с MIDI-In и MIDI-Out за връзка с клавиатури и звуково оборудване – т.е. MIDI-Out конекторът на компютър 1 се е свързвал с MIDI-In на компютър 2, MIDI-Out на компютър 2 от своя страна с MIDI-In на компютър 3 и т.н.

Играта представлява 3D шутър от първо лице, а играчите са гонещи се и стрелящи в лабиринт топчета, подобни на PacMan. Според запознати с гейминг историята, MIDI Maze е първата по рода си игра от типа Deathmatch. За времето си това е било неописуемо преживяване, затова бихме могли да кажем, че MIDI Maze е първообраз на Coutner-Strike и други подобни игри от ново поколение.

И в допълнение искам да споделя нещо. В един супермаркет, част от много известна верига, забелязах, че за отваряне и затваряне на кутиите, в които касиерките прибират парите, се използва MIDI. Ако сте забелязали използване на MIDI протокола по интересен и/или странен начин, моля, споделете го в коментарите.