Superbooth 2022

Време за четене на статията: 3 мин.

Тази година Superbooth празнува 20 годишен юбилей. През всичките тези години то се превърна в едно от най-важните търговски изложения в света на електронните музикални инструменти. Но в Superbooth има нещо друго, нещо специално, защото за мнозина то не е просто търговско изложение, а място за срещи с музиканти, групи, влогъри, но и легенди в света на електронната музика и дизайн на музикални инструменти. Освен това там се провеждат обучения и като цяло атмосферата наподобява на фестивал. Доста от нас очакваха с нетърпение тазгодишното събитие, за да разберем какво точно ще се представи от фирмите производители.

LepLoop

LepLoop представи последната 3-та версия на компактния си груувбокс, който освен обновления в дизайна, е бил изцяло преработен и вътрешно – нова платка, потенциометри с метални оси, превключвател за включване/изключване, входове и изходи за връзка с модуларни системи и други. Новият дървен корпус е проектиран от дизайнерско студио и изглежда много по-елегантен в сравнение с предишната версия. Като алтернатива, разработчикът предлага и стабилен и по-лек пластмасов корпус, който ще бъде по-скъп от дървения. Все още няма информация за наличности и цена.

Freqtube FT-1

FT-1 е софтуер под формата на плъгин, но и хардуер, комбиниращ USB интерфейс, контролер и миксер, оборудван с 4 вакуумни лампи. Той ви позволява да преслушвате аудио директно от вашата дигитална звукова работна станция (DAW) към интерфейса за истинска аналогова обработка. На самата кутия на интерфейса са разположени 8 допълнителни енкодера, както и дисплей, визуализиращ канали и техните параметри.

ESI Xjam

Немският производител ESI Audiotechnik е известен основно с аудио интерфейси, мониторни тонколони и USB микрофони, но на тазгодишното изложение направи изненада, представяйки своя пръв MIDI контролер. Xjam  разполага с 16 пада, 6 енкодера и 6 бутона за смяна на банки, настройки и т.н. Важно е да се спомене, че падовете са оборудвани с полифонично докосване, което позволява експресивни изпълнения. Всичко това е поместено в компактен корпус от полиран алуминий. Няма информация за наличности и цена.

SYNTRX II

Първата версия на SYNTRX, която Erica Synths пуснаха на пазара през 2019 година, беше вдъхновена от легендарния AKS Synthi. Това лято латвийската компания ще пусне нова версия – SYNTRX II. Според самите тях това ще е най-доброто, което са проектирали досега. SYNTRX II ще разполага с два осцилатора, всеки с контроли за настройка, октава, форма и ниво. Първият ще предлага смесими квадратни и синусоидни вълнови форми, докато вторият ще предлага смесими квадратни и трионообрази. Формите на вълната ще могат да се контролират и с управляващо напрежение (CV). И двата осцилатора ще включват превключваема синхронизация и различни опции за оформяне на вълнови форми, включително широчинно-импулсна модулация (ШИМ). Има и трети осцилатор, който ще работи като LFO (нискочестотен осцилатор до около 20 Hz) с непрекъснато оформящи се форми на вълната, настройка и смесване на вълни. Ще може да работи както свободно, така и в синхрон. Трите осцилатора ще са свързани с регулируем генератор на шум. Налице ще са и високочестотни и нискочестотни филтри, както и секция с ефекти (delay и reverb), захранвани от новата DSP платформа на Erica Synths.

Play

Polyend представиха базираният на семпли груувбокс Play, който има 8 писти за аудио/семпли и 8 полифонични писти за запис на MIDI, които могат да се използват и за управление на външни устройства. Секвенсърът е снабден с функции, ориентирани към изявите на живо. Шаблони могат да бъдат копирани, просвирени разнообразно или сглобени в няколко последователности без определен ред, но не по-дълги от 64 стъпки. Налице са функции за произволна промяна на звуци и огромен арсенал от разнобразни семпли. Play е в предварителна продажба на цена от 799 евро, като първите бройки ще са готови през юли тази година:

OP-1 field

teenage engineering представиха наследника на един от най-емблематичните електронни музикални инструменти за последното десетилетие. OP-1 field би трябвало да е естествената еволюция на своя предшественик, пълен с много подобрения… или поне 100 нови такива. Оттук и твърдението “100 пъти по-добър”. Но дали тези подобрения оправдават крайната му цена или тя по-скоро е съобразена с нарастващата инфлацията в глобален мащаб и затрудненията в доставките на електронни компоненти по цял свят? Все сам ще прецени за себе си.